طرح یک شکلی آژانس های تاکسی رانی برای مقابله با اسنپ/تمایل دستگاه های دولتی و بانک ها به راه اندازی تاکسی های اینترنتی

رئیس اتحادیه آژانس های تاکسی رانی خاطر نشان کرد: با وجود اعتراضات مختلف مسئولین نسبت به این موضع واکنشی نشان ندادند و با افزایش این رویه امنیت مصرف کننده بعد اجتماعی و امنیتی شهر است به خطر می افتد این در حالی است که این در صنف ما هم چیز مشخص است و در هر صورت فرد خاطی به راحتی شناسایی می شود اما در تاکسی های اینترنتی این رویه وجود ندارد.

سید حسن هاشمی رئیس اتحادیه آژانس تاکسی تلفنی و موسسات توریستی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز بعد از اشاره به وضعیت خراب بازار این صنف گفت:  سیستم های مجازی و اپلیکشن مانند  اسنپ وضعیت تعداد زیادی از آژانس ها را وخیم کرده اند و تا کنون  تعداد آن ها به ۱۵ عدد رسیده است و تا پایان سال ممکن است به ۱۰۰عدد هم برسند. هاشمی افزود:  بانک ها، ادارجات بزرگ، کانون بازنشستگان و جاهای مختلف اکنون اپلیکشن های مانند موارد فوق را راه اندازی کردند. وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی زیر نظر شهرداری است تصریح کرد: حدود ۳۰۰۰ آژانس در سطح کشور وجود دارد و سالانه به طور متوسط۱۵میلیون مالیات پرداخت می کنند این در حالی است که آژانس های اینترنتی نه عوارض و نه مالیات پرداخت می کنند. رئیس این اتحادیه ادامه این روند را مسبب بیکار شدن ۲۶هزار نفر عنوان کرد و گفت: اگر در هر آژانس حداقل ۶ نفر فعالیت کنند با تعطیلی این واحد ها تعداد زیادی از افراد بیکار می شوند. هاشمی تاکسی های اینترنتی را فاقد مجوز دانست و تصرح کرد: این سیستم حمل و نقل امنیت واقعی ندارد و هر کسی می تواند در این اپلیکیشن وارد شود و شروع به کار بکند. وی با مطرح کردن این سوال که چگونه یک مسافرکش در این سیستم تاکسی اینترنتی یک مسافت ۱۵ هزار تومانی را با مصاحبه نرخ بنزین و غیره ۱۰هزار تومان می گیرد؟ افزود:این سیستم تاکسرانی سیاست های اسرائیلی است که به گفته خودشان آنقدر پول می ریزیم و بعد از دو سال بهربرداری می کنیم و من به شما قول می دهم که در آینده همان تفاوت قیمت با آژانس ها را از مردم می گیرند. هاشمی خاطر نشان کرد: با وجود اعتراضات مختلف، مسئولین نسبت به این موضع واکنشی نشان ندادند و با افزایش این رویه امنیت مصرف کننده به خطر می افتد این در حالی است که در صنف ما هم چیز مشخص است و فرد خاطی به راحتی شناسایی می شود اما در تاکسی های اینترنتی این رویه وجود ندارد. وی راه نجات آژانس همه را این گونه بیان کرد: تنها راه نجات ما این است که اتومبیل های با یک رنگ و یک شکل با نصب کیلومتر شمار تهیه کنیم تا در شهر مشخص شود که این ماشین در آژانس کار می کنم و با این کار از برخی ناهنجاری های موجود در عرصه حمل و نقل درون شهری جلوگیری می شود چرا که برای رانندگان آژانس کارت شناسایی پلیس امنیت صادر می شود.     انتهای متن/*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =