فضای کلاس درس باید به فضای پرسش‌گری تبدیل شود

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: رویکرد ما باید آینده‌پژوهانه باشد و در راستای تحقق این هدف طرح «پژوهش یافت» برای کاربردی کردن پژوهش‌های مرتبط با آموزش و پرورش در این اداره‌کل پیگیری می‌شود.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، همایش بزرگداشت هفته پژوهش امروز با حضور معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رئیس آموزش و پرورش شهرستان قدس، شورای معاونین آموزش و پرورش و مسئولان شهرستانی در سالن شهید دهنو برگزار و از برگزیدگان کشوری، استانی و منطقه‌ای طرح‌های پژوهشی و تولید محتوای الکترونیکی تجلیل شد. حسین سنجری، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: ساختار مدیریت دانش و تولید دانش در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و اگر این ریل‌گذاری درست انجام نشود، قطار علمی دانشگاه به مقصد نخواهد رسید. وی گفت: باید فضای کلاس درس به فضای پرسش گری تبدیل شود، چراکه پرسش مناسب خود نیمی از جواب است و به ورزش ذهنی و خلاقیت علمی دانش آموزان کمک بسیاری می‌کند. معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اهمیت پژوهش محوری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: رویکرد ما باید آینده پژوهانه باشد و در راستای تحقق این هدف طرح «پژوهش یافت» جهت کاربردی کردن پژوهش‌های مرتبط با آموزش و پرورش در این اداره کل پیگیری می‌شود.   * تاکید بر لزوم بازیابی پژوهش در نظام آموزشی محمدرضا بهمنش ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس نیز در این همایش بیان داشت: مهم‌ترین هدف برگزاری این هفته ایجاد و احیای تفکر پژوهش در اذهان عمومی معلمان و دانش‌آموزان و محققان است. وی گفت: ایجاد فضای سرمایه گذاری در بحث پژوهش و پشتیبانی و عمیق کردن پژوهش در لایه‌های مختلف مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم بازیابی پژوهش در نظام آموزشی خاطرنشان کرد: اگر پژوهش در آموزش و پرورش نهادینه شود، حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل در دانش آموزان تقویت و استعدادهای بالقوه آنان فعلیت خواهد یافت، چرا که به فرموده امام علی علیه‌السلام، آموزش در کودکی همچون نقش بر سنگ ماندگار است. وی همچنین به نقش خانواده در این مقوله اشاره کرد و گفت: والدین با تشویق و هم فکری در انجام امور علمی می‌توانند در توسعه فرهنگی و پژوهشی دانش‌آموزان نقش بسزایی داشته باشند. قدس خبر انتهای پیام/*

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =