متاسفانه یکی از معضلات بزرگ تغذیه کارمندان تمام وقت ، استفاده نادرست از میان وعده هاست . خیلی از کارمندان عادت دارند همیشه یک بسته بیسکویت، کیک یا شکلات را کنار دستشان بگذارند تا هر وقت احساس گرسنگی یا خستگی کردند ، کمی از آنها را بخورند.

چنین خوراکی هایی ، به سرعت قند خون را بالا می برند و احساس سیری به آنها می دهند . مصرف این خوراکی ها نمی تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند و کالری بالای آنها باعث می شود کارمندان کم تحرک، بعد از مدتی با افزایش وزن و حتی بالا رفتن چربی خون مواجه شوند . بهتر است به طور کلی ، خوراکی های مفیدی مانند انواع میوه ها و سبزی ها را جایگزین شیرینی و شکلات کنید . مثلا صبح ها پیش از رفتن به محل کار ، کمی سیب ،‌خیار و هویج را تکه تکه کنید و با یک چنگال کوچک در ظرفی بگذارید تا به عنوان میان وعده از آنها استفاده کنید و به جای یک تکه کیک خامه ای بخورید.

البته حواستان باشد که میوه ها را درون ظرفی تمیز و با درپوشی کاملا محکم به محل کارتان ببرید تا امکان خراب شدن آنها را به صفر برسانید . شما می توانید میوه یا یک پاکت کوچک شیر را تازمان مصرف ، داخل یخچال محل کارتان بگذارید تا خیالتان از بابت سالم ماندن آن هم راحت باشد.

اگر تمایل زیادی به مصرف شیرینی دارید، بهتر است انواع سالم تر آنها مانند بیسکویت های سبوس دار یا کیک های اسفنجی ساده را انتخاب کنید . مصرف انواع میوه های خشک مانند خرما ، توت یا انجیر به جای قند یا شکر نیز می تواند همراه با چای میان روز ، به حفظ سلامت تان کمک کند .

دکتر محمدرضا وفا

 دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =