
به گزارش سرویس اقتصادی تهران نیوز به نقل از قرچک آنلاین; خدیجه کاروند نماینده امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرچک در گفتوگو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار داشت: گسترش تولید کالای ایرانی باعث بهرهمندی خانوادهها از اجناس داخلی و متعاقباً موجب رشد اقتصاد ایرانی و ایجاد کار برای جوانان خواهد شد. وی افزود: خانواده باید تربیت فرزندان را به سمتی سوق دهد تا ارزش های ایرانی- اسلامی برای فرزند محبوبیت داشته باشد و به آن افتخار کند. همانطور که مقام معظم رهبری میفرمایند؛ باید جنس فاخر تولید شود. وی با بیان اینکه وجود مشکلات مالی ممکن است انسان را در مسائل مالی به مشکلاتی دچار کند، افزود: بهبود معیشت مردم وابسته به رشد اقتصادی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.
کاروند تأکید کرد: تربیتی که والدین در منزل برای فرزندان خود لحاظ میکنند باید به نحوی پیش برود که جوانان مملکت خود را خادم ایران بدانند و برای اعتلای ایران اسلامی کوشش کنند چون در تمام کره زمین تنها یک کشور است که مذهب رسمی آن شیعه اثنی عشری است و جوانان ما باید بیاموزند که از عزت و کمال فرهنگ اسلامی دفاع کنند. نماینده امور بانوان کمیته امداد با اشاره به نقش کلیدی مادر در خانواده بیان کرد: اگر یک خانم اصول عقیده خود را به درستی اجرا کند، ارزشها در رفتار ما هم تجلی پیدا خواهند کرد؛ پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: «قومی که لباس آنها را اجنبی بدوزد، ملعون است.» و این جملهای بزرگ و بسیار تکاندهنده است و می تواند یک نکته بزرگ را به ما بیاموزد و آن رسالت زنان در امور خیاطی در خانواده و جامعه است. بانوان ما میتوانند با آموزش خیاطی و تبحر در این مقوله دختران کشورمان را به کمال برسانند و نیاز پوشاک کشور را بهقدری قوی کنند تا ما نیازی به برگزاری نمایشگاههای لباس ترکیهای در کشورمان نداشته باشیم. کاروند رشد طب سنتی و اقبال مردم را به این موضوع بسیار مطلوب دانست و افزود: امروزه توجه بسیاری از خانوادهها دوباره به سنتهای ایرانی بازگشته و تمایل به استفاده از مواد مصرفی و خوراکی غیر افزودنی و غیر صنعتی مانند رب و آبلیمو و بعضی خوراکیهای دیگر افزایش یافته است. وی با اشاره به محصولات وارداتی و صنعتی و غیرمفید گفت: خانواده سالم نیازمند تغذیه سالم است و بهتر است بعضی تولیدات دچار تحولات اساسی شوند و مواد غذایی طبق ذائقه و سلامت مردم و خانواده ها به تولید انبوه در کشور برسند؛ مثلاً به جای کپی برداری از روشهای تولید محصول خارجی که که میوههای گندیده را بامقداری مواد افزودنی به نام آبمیوه صددرصد طبیعی به خورد مردم جامعه میدهند با روشهای سالم و ارزانتر نماینده امور بانوان کمیته امداد در ادامه گفت: مادر و پدران با درایت اقتصادی و قناعت در خانواده، میتوانند آموزشهای لازم برای استفاده از کالاهای وطنی و ارزش گذاری بر تلاش تولیدکنندگان داخلی را به خوبی در خانه نهادینه کنند، زیرا آرمانسازی برای ایران پسندی و خودکفایی در کودکان تنها از سوی والدین رخ خواهد داد. وی با اشاره به تمایل برخی خانوادهها برای خرید کالای خارجی بهجای کالای وطنی برای تهیه جهیزیه نوعروسان اظهار داشت: درحال حاضر کارخانههای تولید لوازم منزل و بلور و ظروف آشپزخانه در ایران رو به رشد هستند و بعضی کالاهای ایرانی از نمونه مشابه خارجی بسیار مرغوبتر است و حتی قیمت مناسبتری دارند؛ ما باید از واقعیتهای موجود عبرت بگیریم و تفکر برجای مانده از طاغوت را که معتقد است: «ما نمیتوانیم»، از اذهان عمومی بزداییم. کشوری مانند ژاپن که بعد از جریانات بمباران هستهای دربهای کشورشان را بستند و برای آیندهکشورشان تصمیمسازی کردند و در فاصله بسیار کوتاهی «ین ژاپن» با «دلار آمریکا» برابری کرد. نماینده امور بانوان کمیته امداد ادامه داد: مردم باید بدانند که بیشترین دشمنیها با کشور ما طبق آیات قرآن کریم، ازسوی یهودیان صورت میگیرد. اگر پیامهای نتانیاهو را بررسی کنیم، متوجه میشویم که دشمنان در تمام مواضعشان نسبت به نابودی ایران تأکید دارند و برخورد درست با مشکلات باعث ناکامی دشمنان میشود. وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با تسهیل مسیر انبوهسازی اختراعات دانشمندان و جوانان نخبه ایرانی، قدمی در مسیر خودکفائی برداشته شود و گفت: مادران باید فرهنگ «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» را در خانوادهها گسترش دهند تا روحیه کفرستیزی، بصیرت و دشمنشناسی برای جوانان تبیین شود و با انگیزه بیشتری به دسترنج هموطنان خود نگاه کنند. انتهای پیام/ش
نظر شما