بنار: پژوهش سرمایه است / کریمی: رشد و تعالی پژوهش از آموزش و پرورش است

مسئولان شهرستان فیروزکوه در همایش بزرگ گرامیداشت پژوهش، آموزش و پرورش را بستر رشد و تعالی پژوهش دانستند و تاکید کردند: پژوهش هزینه نیست ولی سرمایه است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ؛ مراسم گرامیداشت هفته پژوهش، در ۲۶ آذر ماه سال جاری، به همت آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه و پژوهش‌سرای شهدای هسته‌ای، با حضور مهری مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آدینه‌وند رئیس دبیرخانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، کریمی معاون سیاسی _ انتظامی فرمانداری، محمدرضا بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه، محمد درویش متولی رئیس شورای شهرستان و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه، حسین علی ایلکا رابط پژوهشی مدیریت آموزش و پرورش با اداره‌کل و دیگر مسئولان و جمعی از دانش‌آموزان و پژوهشگران شهرستان فیروزکوه در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه برگزار شد.   * پیشرفت‌های ایران نشات گرفته از تحقیق و پژوهش است محمد رضا بنار، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر این‌که پژوهش هزینه نیست ولی سرمایه است، گفت: طبق گفته امیرالمومنین (ع) جست و جوی دانش برتر از عبادت است؛ عظمت دانش در یادگیری نیست بلکه در پژوهش است؛ پیشرفت‌های ایران اسلامی در انرژی هسته ای و علم پزشکی نشات گرفته از تحقیق و پژوهش است. وی در ارتباط با پژوهش در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: پژوهش سرای شهدای هسته‌ای در سطح شهرستان فعال است تا تغییری در امر پژوهش حاصل شود؛ در این پژوهش‌سرا اقداماتی از قبیل اقدام پژوهی انجام گرفت که ۱۵۰ اثر دریافت شد و ۱۵ آثار منطقه ای برگزیده شد و دو اثر استانی برگزیده شد؛ در تحلیل محتوای الکترونیکی ۴۵ اثر داشتیم که یک اثر برگزیده استانی شد؛ برگزاری مسابقات طراحی پوستر، مقاله، کتابخوانی، دست نوشته‌های کوچک، حباب‌های غول پیکر، اروی علمی، اعزام کاروان علمی-پژوهشی به روستاهای شهرستان، بازدید دانش‌آموزان از پژوهش‌سرا در بخش دانش‌آموزی صورت گرفته است.   * تشریح عوامل پیشرفت‌های اخیر ایران اسلامی کریمی، معاون سیاسی _ انتظامی فرمانداری شهرستان فیروزکوه، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در حوزه اختراعات و ابتکارات گفت: علت این اتفاق این است که بحث پژوهش و تحقیق جدی گرفته شده است؛ رشد و تعالی پژوهش از آموزش و پرورش است که شاهد آن هستیم. مهری، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، افزود: پژوهش مجهولی را معلوم می سازد؛ پژوهش مشاهده دقیق اطراف است و پایه پژوهش مشاهده است؛ معلمین ما با رویکرد درس پژوهی و اقدام پژوهی حرکت کنند که شناسایی ضعف ها و مشکلات و راهکار برای حل مشکلات در پی دارد و این به معنای رشد و پیشرفت است؛ آموزش و پرورش با این رویکرد پایه رشد و پیشرفت می شود. وی تاکید کرد: دانش‌آموزان ما باید رشد فکری، ذهنی، ارتباطات اجتماعی و مهارت داشته باشند و مادام‌العمر تحقیق و پژوهش انجام دهند؛ پژوهش به معلم روش تدریس می‌دهد. مهدی جوهری‌فرد، استاد دانشگاه و پژوهشگر، در این مراسم با شرح علم فیزیک و فناوری هسته‌ای در حوزه پزشکی گفت: برای پژوهشگر این مسئله مهم است که پژوهش او جنبه عملی پیدا کند؛ طرحی که برای منطقه فیروزکوه ارائه شد پرتودهی محصولات کشاورزی بود؛ این طرحی ملی است و اگر اجرایی می شد هیچ بیکاری در فیروزکوه نبود و هیچ سیب‌زمینی روی دست سیب‌زمینی کاران نمی‌ماند. وی در پایان عنوان کرد: مسئولان شهرستان فیروزکوه در این زمینه همکاری نکردند و خواهش می‌کنم طرح تاسیس مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی در فیروزکوه اجرایی شود که منفعت این طرح تنها برای کشاورزان نیست بلکه بیکاری جوانان و اشتغالزایی نیز در این طرح مسئله است. گفتنی است؛ در پایان مراسم از پژوهشگران و دانش‌آموزان فعال تقدیر و تجلیل شد. دیمه نیوز انتهای پیام/

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دبیر ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    خوش به حالتان در منطقه شما پژوهش در ظاهر طرفدار دارد اما در زابل بالغ بر دهها مقاله علمی و پژوهشی و دهها پژوهش با کسب رتبه شهرستانی استانی و کشوری دارم و دریغ از یک بار لوح تقدیر از مدیران فرمایشی این اداره