کد خبر 694474
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
طراحی دفتر اداری و تامین آسایش حرارتی

طراحی فضای اداری باید مبتنی بر ترندهای روز دنیا باشد. در این مقاله فاکتورهای مهم طراحی فضای اداری مبتنی بر مدرنیته را شرح خواهیم داد.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، در این مقاله راجع به طراحی فضای اداری و فاکتورهای مهمی که می‌تواند بهترین خروجی کاری را داشته باشد صحبت خواهیم کرد، برای طراحی یک فضای ایده‌آل باید به ابعاد مختلفی از طراحی در جهت تامین رفاه و آسایش کارمندان توجه شود که در ادامه به بخش مهمی از آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر پس از مطالعه نیاز به مشاوره بیشتر داشتید با ما تماس بگیرند.

از مهمترین عوامل در طراحی دکوراسیون داخلی اداری که می تواند رفاه کارمندان را به بهترین نحو فراهم نماید، توجه به حرارت محیط است که یکی از پارامترهای اصلی بازدهی فضای کار است. همان طور که می دانید دمای طبیعی بدن انسان 37 درجه است، دمای ایده‌آل هر فرد بسته به موقعیت جغرافیایی، فصول سال، سن و جنسیت شان با یکدیگر متفاوت است. بهترین کار این است که اگر طراحی بر مبنای ایجاد فضای خصوصی صورت می‌گیرد حتما آزادی عمل برای تنظیم دمای محیط برای هر فرد تعبیه شود و کلیات طراحی به شیوه‌ای صورت پذیرد که در فصول مختلف سال بتوان خروج و ورود سرما و گرما را به‌خوبی کنترل کرد تا از نظر هزینه نیز بهینه‌سازی شده باشد.

طراحی دفتر اداری و تامین آسایش حرارتی

طراحی فضای اداری و تامین آسایش صوتی در گروه مهران طاهری

از دیگر عوامل مهم در طراحی دکوراسیون اداری قابلیت کنترل و کاهش صدا حین انجام کار است، این صدا می‌تواند صداهای فضای بیرونی ساختمان و همچنین محیط داخلی از جمله صدای موبایل‌های شخصی، تلفن و صداهای محیطی را شامل شود که برای کنترل هر کدام می‌توان راهکاری مناسب در نظر گرفت. ایجاد یک محیط آکوستیک می‌تواند بازدهی کاری را افزایش دهد، برخی مشاغل به خودی خود پر سر و صدا هستند که این دور از انتظار نیست اما به عنوان مثال در محیط یک آژانس تبلیغاتی توجه به فاکتورهای ذکر شده و چیدمان صحیح فضا می تواند از شنیده شدن صداهای جانبی محیط بکاهد و بهره وری را بالا ببرد. در ادامه به چند راهکار برای تحقق این امر در طراحی دکوراسیون اتاق کار اداری اشاره می شود:

1.تعبیه پوشش‌های سقفی مناسب که بتواند صدای خارج از محیط را جذب و از ورود آن جلوگیری کند

2.بهره‌گیری از پانل در بخش ایستگاه‌های کاری که منجر به مسدود شدن صداهای مجاور می‌گردد

3.استفاده از تکنیک‌های پوشش الکترونیکی که جزو موارد به روز دنیا به‌شمار می‌رود

4.چیدمان صحیح

5.بهره‌گیری از فضاهای هندسی مناسب همچون مربع که میزان کنترل صدا را افزایش می‌دهد

6.عدم استفاده از متریال های سخت به دلیل قابلیت پایین این متریال در جذب صدا

آسایش بصری در طراحی داخلی ساختمان اداری

تامین آسایش بصری در طراحی دکوراسیون اتاق اداری، شرایط نور و المان های محیطی را شامل می شود. در این امر باید از طراحان معمار خبره بهره گرفت چرا که انجام یک طراحی صحیح می تواند نورپردازی محیط را بالا برده و همسو با آن سلامت روان کارکنان را نیز افزایش دهد. در این بخش به حفظ حریم خصوصی کارکنان نیز توجه کنید و آن را نادیده نگیرید.

طراحی داخلی فضای اداری و توجه به کیفیت هوا از نظر مهران طاهری

طراحی فضای اداری باید بر مبنای حفظ کیفیت فضا و کنترل آلودگی صورت پذیرد. در جهت تحقق این امر توجه به نوع تهویه داخلی بسیار مهم است. اگر حوزه کاری شما صنعتی نیست بدانید که باید هوای بیرون به خوبی در محیط داخلی جریان داشته باشد چرا که می تواند میزان غلظت آلاینده های هوا را کاهش دهد، البته توجه به میزان ورود و خروج هوا از بیرون بسته به نوع حوزه کاری بسیار مهم است. در این بخش سعی کنید از تهویه طبیعی کمک بگیرید چرا که استفاده زیاد از تهویه مکانیکی علاوه بر عدم بهبود مصرف انرژی، فواید کمتری را نیز دارا می باشد.

طراحی فضای اداری و سندروم ساختمان بیمار

طراحی فضای اداری باید به شکلی باشد که با حضور مکرر در آن احساس ناراحتی و بیماری نکنیم، سندروم ساختمان بیمار به وضعیتی گفته می شود که فرد با حضور در ساختمان احساس

انتهای پیام/*

کد خبر 694474

برچسب‌ها

تبلیغات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =