چند راهکار ساده برای این‌که از آلودگی هوا کم‌تر آسیب ببینیم

پاییز فصل آلودگی هواست. این روزها هم تهران و چند شهر دیگر در وضعیت بحرانی آلودگی هوا به سر می‌برند. این توصیه‌ها از سایت انجمن ریه آمریکا به شما کمک می‌کند که کم‌تر از آلودگی هوا آسیب ببینید.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، روزهایی که میزان آلودگی هوا پایین است، لازم نیست نگران بیرون رفتن از خانه باشید. ولی حتی در همین روزها هم نباید مدت طولانی در محیطی که آلودگی هوا بالاست، مثل خیابان‌های شلوغ بمانید. به خصوص اگر ناراحتی ریوی دارید. زمانی که میزان آلودگی هوا بالا می‌رود، افراد با ناراحتی‌های ریوی در خطر بالای بیماری قرار می‌گیرند. اگر ناراحتی ریوی مزمن دارید، باید در این شرایط بیشتر مراقب باشید. این توصیه‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد:

۱- هر روز شاخص آلودگی هوا را کنترل کنید. این شاخص به شما کمک می‌کند میزان آلودگی هوا را متوجه شوید و در شرایط اضطراری از خانه بیرون نیایید.

۲- از ورزش کردن بیرون خانه یا پیاده‌روی طولانی مدت اجتناب کنید. میزان بازی و فعالیت کودکانتان را در بیرون از خانه محدود کنید.

۳- همیشه از ورزش مثل پیاده‌روی و دویدن در مناطق پرترافیک اجتناب کنید، حتی اگر شاخص آلودگی هوا سبز بود. وسایل نقلیه در خیابان‌های شلوغ می‌توانند درجه بالایی از آلودگی ایجاد کنند.

۴- انرژی کم‌تری در خانه مصرف کنید. تولید و مصرف برق و دیگر منابع انرژی باعث آلودگی هوا می‌شود. با مصرف کمتر انرژی می‌توانید به پاکیزگی هوا کمک کنید.

۵- زباله یا چوب آتش نزنید.

۶- به کسی اجازه ندهید در داخل خانه سیگار بکشد.

۷- سعی کنید کمی‌ زودتر سر کار حاضر شوید. یعنی قبل از این که ساعت ترافیک شروع شود و آلودگی هوا بالاتر برود.

۸- اگر از اسپری تنفسی استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که اسپری را همراه خود می‌برید.

۹- اگر آسم دارید به طور مرتب اسپری‌های مخصوصتان را استفاده کنید. البته با مشورت پزشک معالجتان.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر 702860

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

تبلیغات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =