۱. یک رزومه حرفه ای بنویسید
به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، رزومه شما به کارفرمایان بالقوه آینده یک عکس فوری بسیار سریع از اینکه چرا شما برای شرکت آنها مناسب تر از مرد بعدی که از در می گذرد، می دهد. به همین دلیل است که این مهارت بسیار مهم است. از تبدیل پی دی اف به ورد گرفته تا مهارت های دیگر.
یک رزومه فوقالعاده خوب ارزش طلایی را دارد، زیرا با مزایای بهتر و فرصتهای بیشتر، شغل بهتری را برای شما به ارمغان میآورد.
در فرهنگ حواسپرتیهای مداوم ما، رزومه شما برای مدت طولانی توجه هیچکس را به خود جلب نمیکند، بنابراین باید بدانید که چگونه میتوانید توجه کارفرما را به خود جلب کنید.
یادگیری نحوه نوشتن یک رزومه حرفه ای احتمالا اولین قدم شما برای گرفتن مصاحبه برای شغلی است که برای انجام آن مناسب هستید.
اما حقیقت غم انگیز این است که اکثر رزومه ها حتی به تصمیم گیرنده هم نمی رسند. آنها به دلیل "مشکلات" رزومه خارج از فرآیند هستند.
این رزومه های بد ممکن است:
· حاوی اطلاعات بسیار کمی است
· حاوی بیش از حد اطلاعات اشتباه باشد
· نقاط قوت اصلی متقاضیان را نشان ندهید
· به درستی فرمت نشده است
· در فرآیند خواندن رزومه «چشم را هدایت نکنید».
· حاوی اطلاعاتی باشد که برای آن شغل خاص کاربرد ندارد
· شما (یا مهارتها و تجربهتان) را به مدیر استخدام «نفروشید».
چند پیشرفت ساده در مهارت های نوشتن رزومه، احتمال به نظر رسیدن (و تایید) آن توسط تصمیم گیرندگان را بسیار بیشتر می کند.
۲. با پیتاز بنویس
بیا با آن روبرو شویم. بیشتر نوشتن خسته کننده است. به طور خاص، در زمینه یک محیط کار/کسب و کار.
نوشتن کسل کننده مرگبار باعث می شود هر چیزی که نوشته می شود به سادگی در پس زمینه محو شود، مانند پهپاد دائمی زنبوری که در اتاق وزوز می کند. روش تبدیل عکس به تکست
اینکه بتوانید ذره ای ذوق یا شخصیت را در نوشتار خود قرار دهید کار بزرگی است. اگر نوشتن فقط بخشی از شرح شغل شما باشد، بسیار مهم است و اگر نوشتن تنها بخشی از شرح شغل شما باشد، بسیار ضروری است.
چه برای تجارت، وبلاگ ها، کتاب ها، مقاله ها یا برای خلق شاهکاری که مردم متوجه آن شوند، می نویسید، با قرار دادن استعداد، تیز و سبک در نوشتار خود، آن را مورد توجه قرار می دهید.
۳. یاد بگیرید که به دیگران ارزش بدهید
بهترین روانشناسی پیش فرض برای یک داستان موفقیت این است که چیزی برای ارائه داشته باشید که مردم می خواهند. این باید ارزشمند باشد و شما باید کسی باشید که آن را ارائه می دهید. شما باید ارزش کاری را که انجام می دهید به دیگران منتقل کنید تا آنها آن را درک کنند.
این تمام چیزی است که لازم است کسی باشید که مردم به دنبال آن باشند. هنگامی که معنای ارائه ارزش را درک کردید، می توانید رفتار خود را حول محور ایجاد و توسعه جنبه هایی از خودتان که واقعاً برای خود و دیگران ارزشمند هستند، هدایت کنید.
۴. با شخصیت باشید
یکی از بزرگترین مزایای تبدیل شدن به یک فرد منحصربهفرد این است که اکنون میتوانید مستقیماً با دیگران صحبت کنید و بهگونهای که آنها نمیتوانند جای دیگری پیدا کنند. این با شخصیت بودن است و بسیار ارزشمند است. یک فرآیند گرانبها در تبدیل شدن به یک فرد گرانبها وجود دارد.
۵. بتوانید پیام خود را مختصر نگه دارید
یکی از کلیدهای ارتباط موثر، توانایی مختصر نگه داشتن پیام است.
در تجارت (و در زندگی) زمان پول است. اگر لحظه ای با یک مدیر اجرایی با قدرت بالا دارید، باید آماده باشید تا پرونده خود را تا حد امکان مختصر ارائه دهید، اما همچنین حقایق و دانش را برای گسترش پیام خود تا آنجا که می خواهید بسته به پاسخ، داشته باشید.
سخنرانی های آسانسور نمونه کاملی از آن است. نیازی نیست که آنها در آسانسور انجام شوند، اما هر حرکتی نباید بیش از چند ثانیه طول بکشد که چند طبقه بالا می رود.
به عنوان یک روش "آموزش" برای این مهارت ارتباطی، چرا سعی نکنیم کاری را که پدرم برای من و برادرم در کودکی انجام می داد، انجام ندهم. او یک قانون ۱۰ کلمه یا کمتر داشت که در آن باید آنچه را که می خواهید در کمتر از ۱۰ کلمه توضیح دهید.
وقتی این را روی موضوعات پیچیده امتحان میکنید، به شما کمک میکند توانایی ارائه پاسخهای مختصر را ایجاد کنید. چند جزئیات را دوباره در… اضافه کنید و سخنرانی های "آسانسوری" عالی خود را خواهید داشت.
۶. چگونه یک سخنرانی مؤثر بنویسیم (از صفحه به مرحله)
گفتار نویسی با سایر اشکال نوشتاری بسیار متفاوت است. به همان اندازه که در مورد سرگرمی و اطلاع رسانی است. برای مؤثر بودن، باید سرعتی ایجاد کنید که مختص سخنرانی باشد.
گفتار نویسی مهارتی نیست که همه به آن نیاز دارند. مطمئناً نه "همیشه"، اما بسیاری از ما در زندگی خود نیاز به ایراد چند سخنرانی داریم. (تجاری، عروسی، رویدادها و غیره)
بنابراین، تقویت مهارت نوشتن سخنرانی، بسته به میزان نیاز شغلی و زندگی شما برای استفاده از مهارت های ارتباطی، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای به شما کمک می کند.
۷. چگونه با یک مخاطب صحبت کنیم
البته نوشتن یک سخنرانی تنها بخشی از معادله است. بسیاری از مردم می توانند یک سخنرانی بنویسند که می تواند باعث خنده و آگاهی مردم شود، اما مهارت های سخنرانی برای ارائه یک سخنرانی عالی را ندارند. در حالی که افراد دیگر می توانند بدون هیچ سخنرانی روی صحنه بروند و سخنرانی با استقبال خوبی ارائه کنند.
تفاوت اصلی این دو در تمرین است. برای اینکه در مقابل گروهی از مردم راحت باشید، باید قبلاً در مقابل افراد دیگر صحبت کرده باشید.
اگر حاضر نیستید در این لحظه در مقابل ۱۰۰۰ نفر صحبت کنید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که فردی باشید که ۱۰۰۰ نفر به او نگاه می کنند؟ عادات بزرگ منجر به بزرگی می شود و بزرگی توجه را به خود جلب می کند. تصور کنید که فردی باورنکردنی هستید و با عصبی بودن، دست دادن و کلمات لکنت زبان سخنرانی را خراب می کنید.
۸. مهارت اعتماد به نفس در گفتگو
برخی افراد با این مهارت مشکلی ندارند. به نظر می رسد مقدر شده است که با دیگران صحبت کنند و به نظر می رسد همیشه تأثیر شگفت انگیزی از خود بر جای می گذارند.
زمان حقیقت: آن من نیستم. من همیشه کمی درونگرا خجالتی بوده ام. محتاط بودن و گاهی اوقات تلاش برای برقراری مکالمه اساسی با غریبه ها.
ممکن است بپرسید: «اما استیو، من شما را در پادکست ها شنیده ام. اگر مکالمهگر خوبی نبودید، چگونه میتوانید این کارها را انجام دهید؟»
خوب، پاسخ به آن ساده است: تمرین، اراده و کار.
من "طبیعی" در صحبت کردن با غریبه ها خوب نیستم، اما مانند هر مهارت دیگری، می توانید با کمی زمان، تلاش و مهارت "تمرین عمدی" که قبلاً به آن اشاره کردیم، پیشرفت کنید.
اگر میخواهید اعتماد به نفس خود را در مکالمات افزایش دهید، بهترین کاری است که میتوانید خودتان را مجبور کنید که غریبهها را در گفتگو مشارکت دهید. مطمئناً چند لحظه ناخوشایند وجود خواهد داشت، اما همانطور که اعتماد به نفس مکالمه خود را به دست می آورید، این لحظات کمتر و کمتر می شوند.
۹. شبکه سازی را یاد بگیرید
شبکه سازی یکی دیگر از مهارت های ارتباطی است که برای من اصلا طبیعی نیست. برای اینکه در دوست یابی سریع و برقراری ارتباط با دیگران عالی باشید، ذهنیت خاصی لازم است.
این فقط من نیستم اما به همین دلیل است که من به این مهارت بسیار احترام می گذارم. این مهارتی است که من سخت برای بهبود آن، ذره ذره تلاش می کنم.
در دراز مدت، شبکه مخاطبین تجاری شما یکی از قدرتمندترین ابزارها برای موفقیت شما خواهد بود. من قبلاً از افرادی که در شبکه خود دارم ایده های خوبی در زمینه انتشار، وبلاگ نویسی و نوشتن Kindle دریافت کرده ام. این دوستی های رو به رشد ده ها هزار ایده را برای من ایجاد کرده .
ممکن است فردی درونگرا باشید و تمایلی به تلاش برای ملاقات با غریبه ها و ایجاد روابط دوستانه از طریق شبکه نداشته باشید، اما نمی توان مزایای مثبت بلندمدت را نادیده گرفت.
۱۰. حکمت متعارف را سؤال کنید
خوب، این یکی بیشتر یک ذهنیت است تا یک مهارت، اما قابل ذکر است.
در تجارت و زندگی، اغلب به شما می گویند که «نمی توان انجام داد». نمونه هایی از شکست های گذشته به شما داده می شود و به وضوح نشان داده می شود که چرا برخی چیزها نمی توانند و هرگز کار نمی کنند.
در حالی که چیزهایی برای آموختن از خرد نسل های گذشته وجود دارد، پرسش از حقیقت این ایده ها نیز مهم است.
انتهای پیام/
نظر شما