افزایش جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام این‌که عوارض ۱۴ آزادراه کشور الکترونیکی دریافت می‌شود،‌ گفت:‌ ایران در ساخت مسیرهای آزادراهی و ریلی به خودکفایی رسید.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، خیرالله خادمی با بیان این‌که آزاد راه تهران- شمال بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است،‌ اظهار کرد: یک شبکه آزادراهی داریم که قرار است دریای مازندران را از طریق یک شبکه آزادراهی به خلیج فارس و دریای عمان متصل کند.

وی با بیان این‌که بخش‌های زیادی از این شبکه احداث شده و در قالب آزادراه بهره‌برداری می‌شود، افزود:‌ سخت‌ترین نقاط کریدور شمال-جنوب یکی عبور از البرز یعنی همین آزادراه تهران – شمال است و یکی هم عبور از زاگرس.

وی با یادآوری این‌که منطقه یک آزادراه تهران-شمال (تهران تا شهرستانک) چند سال قبل به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: منطقه ۴ با طول ۲۰ کیلومتر نیز در سنوات گذشته (اواخر دولت دهم) به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح باند رفت منطقه ۲ آزادراه مذکور درباره منطقه ۳ گفت: این منطقه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده (۱۴۰۳) آنرا به اتمام برسانیم. این منطقه بعد از تونل البرز شروع شده و به مرزن‌آباد ختم می شود.

خادمی با یادآوری این‌که منطقه یک آزادراه تهران-شمال را ایرانی‌ها ساختند، اضافه کرد:‌۲۰ درصد این منطقه را چینی‌ها ساختند و ۸۰ درصد مابقی را پیمانکاران ایرانی طی ۴ سال ساخته‌اند.

وی با تاکید بر این که آزادراه تهران-شمال یک افتخار مهندسی است، گفت: در این پروژه از مصالح و توان ۱۰۰ درصد مهندسان ایرانی استفاده شده است.

وی با اشاره به این‌که برنامه تکمیل کریدورهای ریلی وزارت راه و شهرسازی به تایید رئیس‌جمهوری رسیده است، اظهار کرد: باید برای منافع ملی از جاده به سمت ریل حرکت کنیم. یکی از این مسیرهایی که در اکثر این تکمیل کریدورها است، خط‌آهن چابهار به زاهدان و بعد هم ادامه به سمت شمال کشور است. پیشرفت فیزیکی این خط ریلی در زمان حاضر حدود ۶۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت ساخت با اعلام این‌که خط‌آهن مذکور طی ۲ سال آینده ساخته می‌شود، افزود: هدف ما تکمیل کریدور شمال به جنوب و شرق کشور است که از چابهار به سمت شمال و کشور ترکمنستان برود. پروژه مهم دیگر خط‌آهن رشت-آستاراست. کل شبکه مان از دریا به دریا وصل است، اما مشکلی که ما داریم برای تردد و اینکه بتوانیم در محور اصلی تردد دنیا مطابق آن سوابق تاریخی ایران قرار بگیریم این است که ما بتوانیم بندرعباس و بندر امام خمینی را از طریق ریل به کشورهای آذربایجان و از آنجا به روسیه و از آنجا به اروپا اتصال بدهیم.

خادمی با بیان این‌که یک اکیپ ۱۰ تا ۱۲ نفره روسی ایران هستند، اضافه کرد:‌ این اکیپ از محل پروژه بازدید می‌کنند تا به این ترتیب طرح مهندسی را بر اساس زمانبندی موافقتنامه به ما ارائه کنند. براساس در این طرح مهندسی قیمت اجرایی را به ایران می‌دهند که بعد از آن هم عملیات اجرایی را شروع کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی ظرفیت ۳۰ میلیون تنی بار روسیه برای عبور از این خط‌آهن، اظهار کرد:‌ این میزان بار حداقل ۵ تا ۶ میلیارد دلار در سال برای کشور درآمدزایی دارد که بخشی اش به صورت مستقیم است و بخشی هم به صورت غیرمستقیم.

وی همچنین با اشاره به الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در آزادراه‌های کشور تصریح کرد: ۲۸ آزادراه داریم از این تعداد در ۱۴ آزادراه عوارض الکترونیکی دریافت می‌شود و ۳ آزادراه هم نصب تجهیزات صورت گرفته است.

وی با اعلام این‌که در این ۱۴ آزادراه نرخ عوارض پایین است، اضافه کرد:‌ بر اساس دستور وزیر راه وشهرسازی برنامه بازدارنده شدن جریمه‌های مربوط به عدم پرداخت عوارض آزادراهی به دولت می‌رود. بر این اساس افرادی که عوارض را پرداخت نکنند، باید آنرا به صورت پلکانی پرداخت کنند.

وی از نصب تجهیزات دریافت عوارض آزادراهی در همه آزادراه‌های کشور تا پایان سال خبر داد و گفت:‌ به مرور زمان این تجهیزات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از بهره‌برداری ۱۵ اَبر پروژه حمل‌ونقلی در کشور تا پایان سال خبر داد و با بیان این‌که از این تعداد ۴ پروژه ریلی و ۵ پروژه آزادراهی است، اظهار کرد:‌در هر سفری که در دولت صورت می‌گیرد یک پروژه خوب را در استان‌هایی که برنامه ریزی شده است برای بهره‌برداری داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر 756923

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

تبلیغات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =