«تهران نیوز» گزارش میدهد؛
«سامد» پل ارتباطی مردم و مسئولان شهرستان قدس
سامانههایی که ارتباط مستقیم بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات و معضلاتشان برقرار میکنند مسیر را برای پویایی هموار میسازند. یکی از این سامانهها «سامد» است که بهعنوان خط وصلی میان مردم و مسئولان شهرستان قدس عمل میکند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مردم شهرستان قدس با دغدغهها، مسائل و مشکلات متعددی روبهرو هستند که بسیاری از این مشکلات بدون ورود مسئولان ارشد حل نمیشود. به همین دلیل مسیری نیاز است که مردم بدون واسطه با مسئولان ارشد شهرستان مانند فرماندار، شهردار و... گفتگوی مستقیم داشته و دغدغههایشان را با آنان مطرح کنند.
سامانه «سامد» یا سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت با شماره «۱۱۱» همان سامانهای است که در کل کشور راهگشای مردم شده و آنها را به طور مستقیم به مسئولان مرتبط میکند. مسئولان شهرستان قدس نیز معمولاً چند ماه یکبار در بستر این سامانه پای گلایههای مردم مینشینند و تمام توانشان برای حل مشکلات آنان پای کار میآورند.
مردم شهرستان تا کنون با ارتباط مستقیمی که از این سامانه به مسئولان ارشد برقرار کردند توانستند مشکلات حل نشده خود را به گوش آنان برسانند و راه چاره را از مقامهای ارشد شهرستان جویا شوند. بسیاری از شهروندان از این ارتباطگیری راضی و برخی نیز ناراضی بودند.
ابتدای این گزارش به سراغ فرماندار شهرستان قدس رفتیم تا اطلاعات بیشتری در خصوص سامانه مردمی «سامد» کسب کنیم.
این سامانه ارتباطی بیواسطه را خلق میکند
فرماندار شهرستان قدس در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: باتوجهبه اینکه دولت جدید بر رضایتمندی مردم و همچنین پاسخگویی دقیق و بهموقع مسئولان به مردم تأکید دارد. سامانه «۱۱۱» میتواند بستر این پاسخگویی و رضایتمندی را برای شهروندان فراهم کرده و آنها را به پای کار بودن مسئولان شهرستان امیدوار کند.
علیرضا فاتحی نژاد در ادامه بیان کرد: در آخرین ارتباط مستقیمی که در بستر سامانه «سامد» با مردم شهرستان قدس داشتیم به ۱۷ پرونده به طور مستقیم رسیدگی شد که بسیار ارزشمند است، هدف ما از انجام چنین اقداماتی رسیدگی سریع و صدالبته شفاف به مشکلات و معضلات مردم شهرستان قدس است.
وی افزود: در واقع سامانه «سامد»، ارتباط دولت و مردم را تقویت کرده و راهی مؤثر برای رشد و پویایی محیط اجتماعی شهرستان بهحساب میآید.
فرماندار شهرستان قدس تأکید کرد: پروندههایی که از طریق سامانه «۱۱۱» مطرح میشوند نتایجشان نیز از طریق همین سامانه به شهروندان منتقل خواهد شد تا مردم به طور کامل در جریان روند پیگیری پروندههای خود قرار گیرند.
گزارشی که دادم بهسرعت پیگیری شد
یکی از شهروندانی که موفق به گرفتن ارتباط با مسئولان شهرستان قدس در سامانه «سامد» شده بود به خبرنگار «تهران نیوز» گفت: مدتی بود که نانوایی محله ما بهصورت سرخود اقدام به گرانکردن قیمت نان کرده بود و در کمال تعجب در کنار این افزایش قیمت نانهای لواش سبکی را نیز به دست مردم میداد. من هم تصمیم گرفتم بهصورت ناشناس و در بستر سامانه «۱۱۱» این موضوع را با فرماندار در میان بگذارم.
وی ادامه داد: پس مطرحکردن این تخلف با فرماندار شهرستان سریعاً به آن رسیدگی شد و نانوایی متخلف جریمه و تا مرز مهروموم شدن رفت. یکی از مزیتهای بزرگ سامانه «سامد» این بود که من توانستم بهصورت ناشناس یک تخلف را مستقیماً مطرح کنم و از همه مهمتر رسیدگی سریع به آن تخلف بود.
این شهروند شهرستان قدس افزود: از مسئولان شهرستان بهویژه فرماندار تشکر میکنم که علاوه بر چهارشنبههای پاسخگویی در سامانه «۱۱۱» هم به دغدغه مردم شهرستان گوش فرامیدهند؛ زیرا ارزش یک مسئولان با میزان پاسخگویی آن به مردم سنجیده میشود. امیدوارم که این مسیر ادامهدار باقی بماند.
ساختوساز غیرمجاز؛ معضلی که حل نمیشود
یکی دیگر از شهروندان شهرستان قدس که از طریق سامانه «سامد» موفق به ارتباطگیری با شهردار شده بود بیان کرد: چند وقت پیش موفق شدم که از طریق شماره «۱۱۱» با شهردار قدس درباره ساختوسازهای غیرمجاز در مناطق مختلف شهرستان صحبت کنم. ایشان بسیار دغدغهمندانه به سخنان من توجه کردند و قول پیگیری جدی این موضوع را در شهرستان دادند که امیدوارم هرچه زودتر میسر شود.
این شهروند یادآور شد: من از این موضوع آگاه هستم که مسئله ساختوساز غیرمجاز بسیار پیچیده بوده و به این سرعت حل نخواهد شد؛ زیرا مشکلات ریشهای در این حوزه وجود دارد؛ اما با پاسخگویی که انجام شد به پیگیری این موضوع ایمان آوردم.
وی خاطرنشان کرد: گفتگو در چنین بسترهایی میتواند جو روانی جامعه را آرام کرده و در جهت کاهش عصبانی عمومی مردم به دلیل وجود مشکلات حل نشده مؤثر عمل کند. مسئولان ارشد شهرستان باید این مسیر را همچنان ادامه داده و مانند آغوش گرمی برای مردم عمل کنند.
به گفته خبرنگار «تهران نیوز»: مردم شهرستان قدس یک دغدغه بسیار مهم دارند. این دغدغه چیزی نیست جز شنیدهشدن صدایشان، سامانه «۱۱۱» توانسته است تا حدودی این دغدغه آنان را رفع کند که اتفاقی بسیار خوشحالکنندهای است.
سامانه «سامد» زمانی از ارزش بالاتری برخوردار خواهد بود که مشکلات مردم بلافاصله پس از مطرحشدن توسط مسئولان پیگیری شود که همین مسئله امید را در سطح شهرستان افزایش داده و احساس رضایت را در مردم تقویت میکند.
امیدواریم که این مسیر خدمترسانی ادامهدار بوده و هرگز قطع نشود؛ زیرا ارتباطگیری مستقیم مردم با مسئولان از مزیتهای بسیار بالایی برخوردار است.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!